"Plant your own garden and decorate your own soul, instead of waiting for someone to bring you flowers.” Veronica A. Shoffstall

středa 17. září 2008

Mé oblíbené kavárny

Budu se opičit po jednom, který si udělal o kavárnách celý blog - vlastně je tam hlavně hodnotí. Bohužel seznam je už dost starý, vezmeme-li v úvahu důsledky dnešní kapitalistické doby - tedy že jsou místa, kde se to střídá tak rychle, že to jeden ani nestačí sledovat. No a kromě toho, dotyčný je Pražák, a aniž bych měla něco proti, v Brně byl podle počtu hodnocených kaváren jen jednou:-))).
Však se mrkněte sami

A tak, co udělat seznámek oblíbených kaváren znovu?
Za mě by to byly tyto:
Cafe 99, Úvoz
Cafe Steiner, Gorkého
Cafe Etno, Etnografické muzeum, Dům šlechtičen
Spolek, Měnínská
Air café, Zelný trh, Dietrichsteinský palác

Nejsem kávoznalec, při hodnocení mi jde nejen o chuť, ale i o rozsáhlost nabídky, estetiku kavárního prostoru, posezení, a v neposlední řadě obsluhu. Prostě to musí být zážitek, že jo.

Před chvílí jsem našla zajímavé stránky - pan Cuketka (vy ho ještě neznáte???) hodnotí kavárny. Tento odkaz je na brněnské, 1.díl článku je o pražských.

Těším se na vaše oblíbené. Začíná období pošmourných dní a dlouhých večerů, dobré tipy z různých měst se budou hodit...

15 komentářů:

evelina.ta řekl(a)...

V Praze mám oblíbenou kavárnu "Příčný řez". Jak pro svůj "HarryPotterovský" ale "pradávný" název (viz roh ulic!), tak proto, že je tam nekuřácký suterén a mezanin, kam teda kouř dojde, ale je tam prima stolek u okna. A obsluhují tam vtipní mladíci, co se maj asi rádi, ale jsou pozorní a maj tam výborný limetkový dortík a na větší hlad kuskus a teplé bagety atp. A kafíčko skvělé a víno ve čtvrtlitrových karafách a nedaleko je možná ještě o něco víc boží Divadlo v Řeznické. Doporučuju: http://www.pricnyrez.cz/

brněnský drak řekl(a)...

Navrhuji seznam postupně doplňovat a vůbec se tématu nadále věnovat! Kavárenské povalečství je něco, co životu ve "velkoměstě" dodává řekněme noblesu, klid, prostor pro (v mém případě pseudo)intelektuálství a nekonečně dlouhé rozhovory s přátely...

eliška řekl(a)...

Tak jsem minulý týden zjistila, že Air café v neděli vůbec nefachčí. No teda. Zrovna tam bych v neděli šla... Tak si na to dejte pozor a neplánujte si tam nedělní schůzky, jak jsem to udělala já:-)

Anonymní řekl(a)...

Brněnské a jihomoravské kavárny hodnotí pravidelně každý týden na idnes (kliknout na hlavní stránce na zprávy a poté na Brno a vpravo je to jeden ze seriálů - jinak ty články bejvaj dost překrytý jinejma) Chillijulie (www.chillijulie.cz), která se s panem Cuketkou zůčastnila právě toho Espressomaratonu.
V Praze je mým nejoblíbenějším místem stále Vesmírna, i když sehnat tam večer stolek bývá nemožné. A většinou si tam nedávám kafe. Teď se u Cuketků diskutuje o nově otevírané kavárně u Míráku http://www.bio-zahrada.cz/cs na kterou jsem docela zvědavej. Já jsem obvykle čajovnovej povaleč, protože v kavárnách se většinou kouří. Až jsem si z toho mašinu na espresso pořídil domů - až proběhne stěhování na Břevnov, tak vás pozvu na kafe. (-:

eliška řekl(a)...

Chápu, že kouření může být pro hodně lidí velkou překážkou v užívání kaváren. Z mých oblíbených to shrnu takto:
Cafe 99 - rozdělené místnosti
Steiner - nekuřácká
Etno - dlouho jsem nebyla, tak nevím
Spolek - klasická kuřácká
Air café - byla jsem jen na zahrádce, a tu mají fakt velikou a venku:-)

... řekl(a)...

Moje pražská oblíbená, je ta z opravdových - Louvre na Národní. Většinou chci ochutnat něco nového, ale stejně nakonec skončím u zdejší výtečné horké čokolády.

Anonymní řekl(a)...

Díky za přehled, až budu mít v Brně chuť zajít do kavárny, budu vědět kam zajít abych přitom nemusel dýchat kouř.

eliška řekl(a)...

Doufám, že brzy budu moct přidat Bakala café v Bílém domě (za Červeným kostelem, který komunisti chtěli zbourat:-). Přes prázdniny bylo zavřeno a teď jsem se tam ještě nedostala. Nekuřácký prostor, ÚŽASNÁÁÁ americká limonáda a ještě jedna, dostanete obrovskou sklenici plnou džusů a asi půl kila ovoce. Velice vydatná svačina:-)

brněnský drak řekl(a)...

Nemělo by se zapomenout na
-nekuřáckou kavárničku v kině Art s bezva polstrovanými křesílky, vždypřítomnou výstavou fotek a časopisy o architektuře
-v Cafe Courier (tez nekuracke) v kině Scala býval bezkonkureční číšník, jak ten se nosil, vestička, motýlek, bílý utěrák přes předloktí, "dámy si budou přát"... a ve skle vždy malá živá kytička
- vyroslo za ten rok absentérování pár nových na Pekandě a Starobrněnské, budeme je muset zahrnout do testovacího projektu :)

brněnský drak řekl(a)...

sem s tipama na Prahu, mi neříkejte, že tam je jen Vesmírna?!?

Anonymní řekl(a)...

Eve už nějakou uváděla v prvním komentáři a velmi nadějně (z ohlasů, ještě jsem tam nebyl) vypadá http://www.bio-zahrada.cz kousek od Míráku.

eliška řekl(a)...

Takže pozor!
Bakala je otevřen a zvenku se zdálo, že stále pln. Hurá!
Dále mě láká nové kavárny pod špilasem, s nazvem Podnebí nebo tak nějak.
A taky jsme s Beru navštívili novou kavárnu Minor na Úvoze. Příjemná atmosféra a výborná hudba. S podrobnějším hodnocením bych se ráda svěřila novému blogu, který ještě není....:-(

Anonymní řekl(a)...

přidávám zajímavý zatím nevyzkoušený tip: Blanická ulice v praze, zbrusu nová kavárna Al Cafetero - píšu to sem proto, že tam prý vaří kávu ve vakuových kávovarech. Kytka

... řekl(a)...

Další pražské tipy ze Školské ulice: Café Therapy (provozuje sdružení Sananim zabývající se péčí o lidi se závislostí) - jídlo se podává v/na oku lahodící keramice, doporučuji hlavně výtečnou česnečku.
Nad Therapy je Leica Gallery, kde se dá v klídku posedět, vyzkoušela jsem výtečný moravský Sauvignon a indickou polévku.

Anonymní řekl(a)...

Tak potvrzuji doporučení kavárny biozahrada v Praze u Míráku. (Belgická ulice) Je to tam velmi příjemné, kafe vynikající (espresso nebo tři druhy jednodruhových arabik ve french pressu - já měl moc dobrou Guatemala Finca entre rios. A pozor na tamní tmavou biočokoládu s pomerančem, zdá se býti poměrně návykovou. Kytka