"Plant your own garden and decorate your own soul, instead of waiting for someone to bring you flowers.” Veronica A. Shoffstall

pátek 11. dubna 2008

Květy všude kam se podíváš... a bude hůř

Jaro vstoupilo do našich končin s razancí. Během posledního týdne vykvetly jabloně, meruňky a další peckovice, magnolie, petrklíče, modřence a dokonce i pampelišky. Alespoň na naší zahradě. Všechno krásně voní a teplo motivuje k tomu, nechat celý den otevřené okno.

Před dvěma týdny jsem pečlivě odzimovala a odplevelila svůj bylinkový záhonek. Pažitka se přímo vyhnala ven a vypadá velmi šťavnatě, máta roste všude kolem, jen ne v záhonku, meduňka se tváří, že letošní sklizeň bude obzvláště bohatá, šalvěj přežila zimu o mnoho lépe než loni, jen oregáno se tváří stejně rezavě. Při pohledu na nezkrotný polštář tymiánu se mi v kapse otevíraly nůžky, tak jsem ho celý oholila až k zemi... takže letos ho možná budeme muset koupit v pytlíku, ledaže by maminka dovezla nějaký řecký, až tam v létě bude.

Před týdnem jsem zasadila roketu z vlastních semen, takže jsem dost zvědavá, jestli vůbec vzejde. Vedle ní je pod tenkou vrstvou půdy zasazený kerblík ze semen kupovaných, s tím snad problém nebude.

Těším se, až mi balkón bude oplývat truhlíky a květináči s majoránkou a bazalkou. Na venkovní okenní parapet si pořídím do velkého truhlíku nějaké vysoké barevné květiny, abych mohla mít okno otevřené i přes noc, aniž by mi dovnitř lezly potulné kočky.

A o víkendu plánuju nájezd na mladé pampeliškové lupení. Mám nějaké nové recepty na salát...

Žádné komentáře: