"Plant your own garden and decorate your own soul, instead of waiting for someone to bring you flowers.” Veronica A. Shoffstall

čtvrtek 8. května 2008

K pramenům

Asi tři zimní měsíce jsem strávila hledáním pramenů pro závěrečnou práci.
Znamenalo to strávit nekonečné hodiny u počítače hledáním prastarých periodik v různých knihovnách této země, objednávat a objednávat znovu, když to napoprvé nevyšlo, čekat, vést si dlouhé záznamy o tom, co kde mají, jak dlouho se na to čeká a v kterém patře si to mohu prezenčně prohlédnout. Momentálně mám průkazky do čtyř brněnských knihoven a jednu knihovnickou kliku v NK v Praze, které jsem dokázala, že není časopis jako časopis a že Teige je Teige...

Naučila jsem se nedělat fóry a veřejně ve studovně fotit desítky stránek materiálů, abych je doma stáhla do počítače a nekonečné hodiny koukala do obrazovky při čtení těch článků (doma si u toho můžu popíjet čajíček a neplýtvám papírem:-). Snažím se doteď zorientovat v tom, kdo reagoval na koho, protože myšlenková mapa se soubory v počítači nejde vytvořit...

Přesvědčila jsem se, že prvorepublikové nakladatelské počiny stojí opravdu za to a že by byla docela zajímavá studie, srovnávající tehdejší dobu s tou dnešní v oblastech témat časopisů, počtu výtisků apod.

A abych se dostala k pointě, dnes se mi podařilo stáhnout z webu Slezské univerzity dokument, který obsahuje přesný přepis mnoha nejdůležitějších článků o fotografii, přesně těch, které jsem tak dlouho hledala...
Nicméně Jarmark umění od Teigeho tam nemají. Jsem zvědavá, jak dlouho na něj budu čekat v MZK...

Žádné komentáře: