"Plant your own garden and decorate your own soul, instead of waiting for someone to bring you flowers.” Veronica A. Shoffstall

čtvrtek 19. dubna 2012

Sladké?

Jakkoli je v půstu zakázáno sladit, jedná se o doslazování cukrem bílým i třtinovým. Med a přírodní slady (které se získávají třeba z kukuřice a různých druhů obilí) jsou povoleny. Ideální je ovšem sladit pouze přidáním ovoce. Mimochodem, jakmile si na neslazená jídla zvykneme, přijde nám spousta potravin sladká sama o sobě (třeba obilné vločky nebo kukuřičná kaše).
Mně se osvědčilo snídaně sladit sušeným ovocem, nesnídám totiž hotové müsli, ale třeba kukuřičnou kaši či vločky z bezlepkových surovin. Je dobré zjistit, kde prodávají neproslazované ovoce - v běžném obchodě si ze zajímavosti přečtěte složení na pytlících se sušeným ovocem - většinou je tam přidaný cukr a rostlinný olej (neptejte se mě proč:-).

Dnes ráno jsem snídala pohankovou kaši. Lze se inspirovat receptem zde, můj postup byl jednodušší - pohanku lámanku jsem zalila podle návodu na pytlíku, pak jsem to vařila až to začalo houstnout, přidala jsem sušené brusinky, borůvky a kandovanou pomerančovou kůru, trošku javorového sirupu, a nalila jsem kaši do misek. Připravovala jsem včera večer, přes noc byly misky v ledničce, ráno se daly vyklopit na talíř v podobě bábovky. Před podáváním jsem polila zahřátým medem (podle chuti). Mňam.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Děkuju že to píšeš. Je to moc zajímavé a výběrově něco určitě vyzkouším. S pohankou samý špatný zkušenosti - nikomu to doma moc nechutná (uvařeno dle pokynu na sáčku a servírováno jako příloha místo rýže). Řeřichu si pěstujeme na vatě přes zimu také (ale jím to jenom já). mau

eliška řekl(a)...

Nevím, jestli jsi zkoušela jako přílohu bulgur? Mě osobně nadchl. Je to sice štípaná pšenice, takže s lepkem, ale má sám o sobě dobrou chuť (narozdíl od kuskusu, který je třeba dochucovat). Doma se ujal a má ho rád i taťka. Používáme jako alternativu k rýži. Zrovna dneska byl na oběd:-).
Pohanka není pro každého... ale jak píšu v článku, taková kaše dostatečně oslazená a obohacená oříšky a ovocem fakt není vůbec špatná.

Anonymní řekl(a)...

nezkoušela. ale ten kuskus máme celkem rádi, jula ho miluje, a to ho dělám nejjednodušejc, jak to jde.zkusím koupit bulgur, uvidíme :)