"Plant your own garden and decorate your own soul, instead of waiting for someone to bring you flowers.” Veronica A. Shoffstall

čtvrtek 23. října 2008

Až...

Pamatujete si ještě na dobu, kdy jsme říkali : "Až budu velká/ý, budu (mít)..."?

Je jedno, zda to byl plán týkající se vlastnění věcí, budoucí profese, domácích zvířat či podobně. Časem se naše přání měnila, revidovala. Něco jsme zavrhli jako ptákovinu, něco v naší duši zůstává dosud...

A taky se v průběhu let měnil začátek věty: "Až dodělám školu...", "Až se přestěhuju od našich...", "Až budu mít děti...".

Pro mě je po dlouhé roky zaklínadlem úvod "Až budu mít peníze". Nesnáším tento problém z hloubi duše, a přece se ho nemůžu zbavit. A tak si spřádám sny o tom, co všechno budu dělat, až na to budu mít...

Např., hodlám se obklopovat stohy knih a časopisů. Momentálně na mém top listu periodik, které bych si ještě dnes objednala, jen na to mít, jsou:
Respekt, A2, Era 21, Blok, Art&Antiques, Architekt, Literární noviny, Gymnasion, Ateliér, Apetit, Dějiny a současnost, The NYTimes, The Guardian, National Geographic.

Možná jsem na něco zapomněla... ale i tak je to dlouhatánský seznam, nehledě na kila papíru, které bych musela někde skladovat :-).
Ale co...
Až budu mít vlastní byt...

3 komentáře:

evelina.ta řekl(a)...

... úplně nevím, čím to je, ale čím víc se blíží - nebo už tu je - onen okamžik "mám peníze", tím víc mám pocit, že je nemám... každopádně jsem si před víkendem objednala Gymnazion a počítám dny do výplaty :-)

brněnský drak řekl(a)...

Krásná pointa :)!

Jinak, až budem velký, Ty budeš slavná návrhářka a já Tvůj manažer, pamatuješ? A taky budem bydlet spolu v úžasném bytě s obatikovanými závěsy :)))!

Navrhovala bych nemít peníze nebo tak akorát na respekty a gymnaziony a udržet si ideály a sny... nějak mě to setkání se společností peněz vzalo...

eliška řekl(a)...

Hezký návrh...
Obávám se, že bys takhle nemluvila, kdyby ses musela pár měsíců krmit jen čínskýma polívkama, nevystrčila paty z města, nemohla ani na kafe ani do kina a rozpadalo by se ti spodní prádlo:-)
Jde jen o to, co s těma penězma děláš.